BABSKÉ OKÉNKO

STRÁNKY BYLY ZALOŽENY 17.11.2007

RYBY A MOŘsKÉ PLODY

Ryba by neměla chybět v žádném jídelníčku. Rybí maso obsahuje omega 3 masné kyseliny, které potřebuje náš srdečně - cévní systém. Mimo jiné jsou ryby i zdrojem jódu, kterého je v naší potravě nedostatek a který ovlivňuje správnou funkci štítné žlázy. Více jódu obsahují mořské ryby.
U nás se jód přidává do kuchyňské soli a denní dávka dospělého člověka by měla obsahovat 200 mikrogramů.



Obsah soli v rybách:


treska 941 mikrogramů
hejk 540 mikrogramů
mořská štika 226 mikrogramů
makrela 208 mikrogramů
losos   86 mikrogramů
pstruh   72 mikrogramů
kapr   21 mikrogramů


Pomazánka a´la humr

 

4 porce vykoštěného filé

2 mrkve

4 PL majonézy

1 PL Shoyu nebo Tamari omáčky

citrónová šťáva

petrželka

 

Mrkev a rybí maso uvaříme do měkka. Mrkev nastrouháme na jemném struhadle a rybu rozetřeme nožem. Smícháme s ostatními ingrediencemi a podáváme na čerstvém chlebu. Posypeme na ozdobu petrželkou.